Followers

Sunday, July 17, 2011

the positiveness!

i don't know how to say this. it's really differrent. like seriously differrent. my feeling towards him. macam mane ye nak explain?? sangat sukar nak faham dan huraikan. kut?? sebab saya rasa sangat bertenang dan gembira walau masih samar-samar. mungkin juga sebab Dia dengar doa saya. terima kasih Allah! terima kasih kerana menjaga hati ini ;)

ada yang bertanya "takkan dah mengalah kut??" at first, i was thinking to giving up. but it's damn hard!! so, i'm not giving up. saya masih mahukan dia. masih mendoakan. masih mencuba. tapi hati lebih bertenang. lebih redha dan ikhlas compare to early stage. harap-harap rasa ini akan kekal. moga-moga perasaan dan hubungan yang samar-samar ini dipeliharaNya. amiinnnn :)

bohong kalau saya katakan saya tak berharap untuk bertemu jodoh dengan die. tapi, setiap tindakan kini dipandu akal. insyaAllah, takkan teruk sangat perangai emo kali ini. haha! saya sebenarnya kurang faham dengan perasaan sendiri ketika ini. saya jenis yang mudah tertarik dengan mereka yang baik dengan saya. dan saya juga mudah untuk percaya pada orang. tapi, kebiasaannya bila jumpa kawan baru ni, saya selalu akan ade instinct. and i trust the instinct a bit. dah jadi habit. kalau instinct tu benar, alhamdulillah. tapi kalau instinct tu tak betul, memang teruk lah -.-''

untuk si die yang seorang ni, lain sikit. i have no instinct at all towards him.
*we've bumped each other since last year without noticed each other.
*even during the training session pun, saya memang tak pernah kesahkan kewujudan die. saya tahu die wujud, tapi yelah. wujudnye die sama lah macam team mate yang lain cume die tenggelam sikit sebab die tak banyak cakap. kut??
*die tak pernah tegur or senyum pada saya sepanjang training even during the intensive at UKM. see!! betapa ironi nye keadaan hubungan ini.
*ape yang saya boleh ingat, first word yang die ungkapkan untuk tegur saya "tahniah" . it just after i won the match. and it was at perlis, after we spent almost a month for the training. and after that he started to teased and to have a litle conversation. sangat sedikit!
*though we sat together during the final game, we still haven't chat more than 50 words! seriously. oke, saya dan die duduk sebelah-menyebelah and can u imagine that kitorang tak banyak berborak?? helpless dan hopeless sungguh -.-''

saya beranggapan bahawa current stage adalah understanding stage. walau masih samar-samar. walau jarang berhubungan. jarang berjumpa. hati saya masih kuat pada dia. saya sangat positif bahawa this current stage, adalah masa untuk saya cuba faham dan kenal dia. i mean kenal perangai dah faham dia jenis lelaki yang macam mana. yelah, i asked God to tie-the-knot without knowing him carefully. so, maybe ini adalah antara jawapan kepada doa-doa saya. you want him so badly?? you try to understand and deal with his attitude, habit and life first. see it wether you can cope with those characters or not. then, you can asked God again to let you be with him eternally or sent him far away.


notaKaki:dont ask me where on the planet that i got the positiveness -.-''

No comments: