Followers

Monday, April 30, 2012

Kisah kelas al-quran

Hari ni kelas al-quran untuk staf perempuan bermula. Ustazah dia comel! Senyum je kan..nak tanya pun takde lah takut-takut.

So, start kelas dengan juz amma. Ayat yang mudah-mudah dulu lah kan. Since kami-kami ni bukan lah golongan qariah. Hehek. Alhamdulillah, bacaan lancar cuma sangkut sikit mungkin sebab gugur. Lepas semua dah dengarkan bacaan, sesi terjemahan pun bermula.

Apa yang saya nak ceritakan adalah perkara yang jadi di pertengahan sesi terjemahan. Ustazah bercerita pasal pengalaman dia buat umrah dan haji. Ustazah cakap jangan risau bila terpisah dalam Masjidil Haram kalau pergi dengan suami atau kawan-kawan atau keluarga. Di sana nanti kalau buntu, buat solat hajat atau solat sunat taubat, insyaAllah semua akan mudah. Yang hilang akan dipertemukan. During the story, bila ustazah cakap pasal yang terpisah suami isteri, tiba-tiba terbayangkan muka bakal suami yang diimpi dalam fikiran. Tak semena-mena. Padahal ustazah cerita benda yang takde kaitan langsung dengan dia pun kan. Allahuakbar!! Mohon yang baik-baik untuk perasaan yang wujud.



NotaKaki:al-fatihah buat diri sendiri dan bakal suami yang diimpi. Ya Allah, andai rasa hati dan rindu ini benar mengikut aturanmu, aku mohon kau permudahkan urusan perhubungan ini. Ameen.

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: