Followers

Saturday, November 3, 2012

independent...am i??

it's been a long time I've been skipped the serious conversation about life.
then, semalam me and my housemate having that serious talk on our way back home.

kahwin - isu besar yang bukan sahaja melibatkan my parent. it takes the whole family to gather as one when it comes to nikah-kahwin. and i believe it happens to all kan. for me, I've no intention to get marry. i mean right now, in a few month later. bukan tak nak kahwin, tapi as i said to my housemate, i tak rasa nak kahwin. like tak bersedia untuk kahwin. then, my housemate cakap mungkin I've set my mind to 'ais batu' so that i won't turn to another guy. another things she said, maybe sebab i am kind of independent women. here, my explanation after i think it seriously.

i've set my mind that i wanna get marry 'ais batu'
- yes, i memang ada mind set sebegini. tapi i pasti yang kalau suatu masa nanti Dia di atas kata 'ais batu' bukan jodoh terbaik i, i will move on. plus, memang i tak nampak any other guy yang seriously want to get to know me. so, i rasa tak salah kalau i aim si 'ais batu' as my imam for the rest of my life kan? ;)

independent women
- i am not kalau i tak paksa diri i untuk jadi macam tu. yes, it naturally born. tapi semakin dewasa, i dapat rasa yang independent tu boleh berubah-ubah. i just can't help myself  kalau ada yang really take care of me like i memang akan harap pada dia like 120% kut?? so, i sememangnya sengaja melatih hati dan diri untuk jadi independent sebab for the time being i memang takde anyone to depend on. dan sebenarnya i takut sakit. itu kelemahan i. 
-i am a person yang sangat sensitif. sangat mudah terasa. kalau ingat balik zaman sekolah dulu, i am bad with emotion sampaikan most of teachers kat sekolah tahu i macam tu -.-'' tapi i sedar that i tak boleh terus begitu. so, disebabkan i punya jiwa memang lembut dan tak boleh nak ubah, i latih diri dan jiwa untuk bertahan dengan setiap jauh hati atau kecil hati. i mungkin nampak kasar kat luar sebab i tak nak orang nampak i lembik. sikit-sikit nak touching. surrounding makes me who am i now. penyelesaian akhir, i akan nangis sorang-sorang bila dah tak tertanggung rasa yang tersimpan tu. lepas nangis bersungguh, insyaAllah i akan sangat okay. so, tell me do 'ais batu' sanggup to deal with this emotion sickness?? T.T please say 'i do' ais batu. hihiks
-kesimpulannya, saya bukan lah independent sangat. tambah kalau ada yang manjakan saya. jadi, pesan saya kepada bakal suami jangan terlalu manjakan saya atau nanti saya akan mengada overboard. sakit kepala pulak nanti awak nak fikir. haha

saya mengaku memang saya tunggu ais batu. tapi tak lama. mungkin 1 Muharram nanti patut move on. tapi kenapa ade rasa sedih?? kenapa air mata kena mengalir?? cikjaa, awak kena kuat. sebab tade orang lain boleh tolong awak. awak sendiri kena lepaskan. perlu lupakan. dan awak kena ingat yang Dia selalu ada untuk rawat sakit dan luka yang awak rasa. kalau lah boleh, saya nak jawab pada setiap yang bertanya saya hanya nakkan awak, najib adenan. tapi saya tahu saya tak boleh buat macam tu. sebab saya tak pasti perasaan awak pada saya. hanya Allah yang maha mengetahui.

mungkin Allah nak saya bertahan. tunggu sehingga habis daya. ye, Allah paling tahu tahap mana kuatnya saya untuk bertahan ;) moga saya terus kuat. dan moga sabar saya takkan sia-sia. moga akan ada hikmah dan kebaikan disebalik semua ini. berusaha cikjaa!!

notaKaki:saya terfikir, adakah sebab doa-doa saya yang buatkan saya makin susah nak ghaibkan si ais batu dari hidup saya? isssshhhh..jahat sungguh fikiran ni..syaitoooooonnnnnnn....pegi main jauh-jauhhhhhhhh!!
notaKaki2:saya akan terus mendoakan untuk awak dan diri saya sendiri. untuk kehidupan yang  dirahmati dan diberkati. untuk kita sama-sama jadi lebih baik. juga untuk kebaikan bagi setiap rasa yang wujud dalam hati-hati kita.

No comments: