Followers

Monday, April 25, 2011

.istana budaya.

kali ini saya menulis mengenai pandangan saya terhadap Istana Budaya. Jadi, akan guna sebaik-baiknya bahasa malaysia. yosssshhh!!

1. Sangat cantik dan indah
-cantik dan indah dari segi binaan. walau pun seni reka binaan Istana Budaya lebih berkonsepkan moden, tapi ciri-ciri klasik masih dikekalkan. serius, rasa teruja dengan keadaan Istana Budaya tu. tambahan pula banyak lampu-lampu. wah, sangat lah cantik! ditambah pula dengan persekitaran yang terjaga. maksud saya keindahan tu bukan lah semata-mata mengenai tandas, pokok hiasan dan karpet lantai yang digunakan. keindahan tu turut disertai dengan pengunjung yang datang. cara pemakaian yang formal dan kasual sangat membuai mata! yelah, siapa yang tidak sukakan kekemasan dan kecantikan kan??

2. Teratur
-tempat duduk di dalam Istana Budaya sangat teratur dan selesa. selesa dari segi ruang di antara tempat duduk dan pejalan kaki. yelah, tempat duduk dia macam tempat duduk dalam panggung wayang juga tapi bezanya hanya ruang pemisah diantara tempat duduk dalam barisan tersebut. err...tapi kan, kalau kat 'grand circle' dengan 'upper circle' tak pasti lah. sebab hari tu duduk kat kawasan 'stall' bahagian tengah, barisan ke empat dari pentas.

3. Selesa
-sebab fasiliti cikup. tandas cantik, bersih dan banyak. hehe. tempat letak kereta pun banyak! surau ada. gerai makan pun banyak di luar. juga ada kiosk yang jual makanan ringan.

err....tu aje kot buat masa ni ;p

No comments: