Followers

Thursday, October 22, 2009

.cik migrain sila bertimbang rasa.

phew...makin lama kerja, makin terasa presure mental dan emosi. selalu sakit kepala okeh. seingat aku dah lama migrain tak datang melawat since abes final exam last april. tapi sekarang, rasa dah macam hari-hari cik migrain datang melawat. kadang-kadang tu, pagi-pagi lagi dah datang.tak bagi salam pulak tu!!haish. but, i never take any medicine yet. selalunye biar die hilang sendiri sebab tamaw biasakan makan ubat. hoho.

selalunye cik migrain datang melawat bila aku penat sangat. penat dari segala sudut lah. mental dan fizikal. as i work in educational field, memang sakit kepala lah kan. jumpa macam-macam orang, ragam pun lain-lain lah kan. tapi, for the time being i do enjoy this job!! it was different from the previous experiences. seriously. penat but i stand still =) semalam jer dah cukup terdera sebab kerenah student. silap langkah sikit, memang habis semua lah kan. walau kau baik sebelum ni, but it make no sense anymore sebab people currently will look at ur bad side first when the 'thing' happened. some people might said

"alah, budak-budak baru nak naik. semua benda diorang nak cuba. biasa lah tu"

aku setuju lah for the certain part tapi mostly aku tak setuju sebab dari sekarang lah diorang perlu dibentuk. niat tetap tak menghalalkan cara. so, patutnye yang senior memberi contoh tapi sebaliknya lah pulak. i never thing that i'm good enough but we still can help each other untuk saling mengingati. it was an obligation. but still, depends on the people itself lah jugak. sebab lain orang, lain cara berfikir.

another thing i've learnt are "kita masing-masing ada tanggungjawab" "tak semestinye cara kita, semua orang boleh terima" "we should practice the 'win-win situation' in our life and workfield" banyak benda aku belajar dan diajar. huhu. terasa lain sangat-sangat. mungkin sebab kerja aku banyak berurusan dengan orang kot compare dengan kerja dulu yang banyak berinteraksi dengan teknologi. hehe.

dan sesuatu yang buat aku berfikir panjang bila one of my colleague ask me

"siti seronok kerja kat sini??"

i think a lot. and maybe too much. both side, the -ve and the +ve. yang -ve nye aku rasa macam dia nak suruh aku berhenti ke??ye lah, kalau aku tak seronok kerja sini mungkin die nak mudahkan laluan aku untuk berhenti kot??huhu. yang +ve nye pulak, aku rasa macam dia nak ajak aku kerja lama kat sini. mungkin lebih dari apa yang kami persetujui sebelum ni -_-'' tapi aku tak nampak lagi any hint that lead to my +ve/-ve thinking. so, just let it be lah. for the time being, aku nak fikir yang baik-baik saje. and aku rasa aku nak enjoy this job as long as i have the opportunity. tak payah nak fikir banyak-banyak sangat. rezeki tu ade jer kat mana-mana =)




notaKaki:esok bakal mengalami transformasi kot.rasa macam sayang dengan this wavy and curly. tapi rasa macam mahu bertukar sebentar!!hoho. teringat message sky tadi "2-2 pun ok.curly nampak comel.tapi kalau straight ct nampak mature" perasan comel sekejap.haha.


** mimpi indah dunia. harap-harap esok akan bangun dari arah yang betul dan mood berkerja akan jadi sangat baik.hehe.

No comments: