Followers

Sunday, October 11, 2009

.new day.

it's been a week since i'm starting my job here.just arrived around 9.for the time being, masih tak sempurna lagi barang-barang sebab kemudahan tak bape nak cukup T_T hope so before end of this week i can get the cupboard for my things =)

okeh, baru seminggu aku kat sini dan baru seminggu aku start kerja. tapi sangat banyak benda aku belajar. it was really challenging. seriously it was. dan aku sangat sukakan keadaan macam ni sebab aku boleh observe and analyze banyak benda. dari sudut pengurusan emosi, corak pentadbiran, tahap pengurusan dan cara PnP (pengajaran n pembelajaran). for the time being aku masih rasa mampu untuk berdepan dengan kerenah bos and the colleagues. sebelum ni aku penah merasa kerja dengan bos lelaki dan perempuan. dan kali ni, bos aku adalal seorang perempuan. sangat lah berbeza dengan bos perempuan aku sebelum nih. ye lah, walau jantina sama tak semestinya perangai dan kerenah akan sama.

during my first day, bos aku datang ofis around 2 pm and dia bawak sekali angin dia. serius aku terketar beb. ape aku jawab semua rasa serba tak kena. memang agak tak best lah first day aku. haha. tapi ok la kan sebab awal-awal lagi aku dah berdepan keadaan macam tu. so, in the future maybe aku boleh bersedia dan tak menggigil lagi =)

so far , surrounding masih boleh diterima lah. aku tak nak fikir negatif sebab aku masih baru kat sini. for the time being, aku nak bersangka baik saja dengan semua orang. kitorang mungkin berbeza sebab cara pemikiran. tapi, aku still kagum dengan diorang. sebab diorang mampu buat sesuatu yang tak ramai orang mampu nak lakukan. tapi mungkin silapnya diorang sendiri tak sedar akan kelebihan diorang. i wish and pray for them to be better in the future.

till now, take care people.

notaKaki:rasa agak pelik bila call rumah ari sabtu ari tuh sebab mama yang jawab. then, boleh pulak aku pegi tanya "eh, ma tak keje ke ari nih??" "ari ni cuti lah.sabtu kan." haha. aku lupa yang aku keja 6 hari seminggu.hoho.

No comments: