Followers

Thursday, July 15, 2010

.kisah meluncur air.


Urm...ingat lagi pada rudy yang saya angaukan sangat-sangat beberapa bulan kebelakang?? Ye, rudy yang satu tu lah!! Takde rudy yang laen~ rudy yang terbayang di mata saat menahan sakit gastrik jam 3 pagi. Iye, dia lah!!


Last sunday our ‘Head’ company organized a family day event and we do support those event – main air di Sunway Lagoon!! To be frank, takde lah seronok mana pun sebab aktiviti dengan staf terlalu sikit dan pergaulan pun macam terhad dengan orang-orang yang dikenali saje. Nak mingle around pun macam tak dialu-alukan =’( sobs. Jadi, duduk diam-diam mingle ber7 saje -_-‘’ but, extra sweet here for me because rudy was in those 7 people in line =p it wasn’t my planned to play around with him neither to spent time just two of us but i have no choice. Oke, i lied -_-‘’ I do have choice; there are two option.


i)to just sit and watched people lalu-lalang till they might recognize i am tunggul or

ii)go play with those water-thingy stuff and feel alive =)


But then, i choosed to play. jadi, secara rasionalnya, bila kamu nak bermain mesti perlukan kawan kan?? Oh, kawan saya yang seorang-perempuan-malayu-terakhir itu mungkin kurang suka atau tak selesa nak main air atau takut nak main air.


Jadi, i just have rudy to be my partner – i mean for game time!! Sebab amy-sempai was busy with her child. Seriously, he was so tempted!!oke, i’m melting now. but i can control myself since i’ve set the limit for my feeling towards him =) jadi, rasa angau kini tidak seghairah yang dulu-dulu-saat-perasaan-baru-nak-berputik. Kehkehkeh. plus, takde lah saya nak rasa bersalah sangat bila spent time together sebab saya tawu dia milik sang gadis nun jauh di hujung malaysia =)


Kata ojie bila saya ceritakan perasaan saya;


“maybe ko dah excited dengan orang lain kot”


Maybe. But still, rudy ada tempat tersendiri. Sebab saya sedar saya mungkin hanya mampu angankan dia sahaja. Untuk gapai secara realiti mungkin terlalu tinggi impian itu. Jadi, saya didik hati untuk terima dia sebagai kawan dan jangan ada rasa yang bukan-bukan pada dia since dia dah jumpa separuh jiwa dia yang ada pada si gadis perlis =’)


dan mungkin juga ada hikmah kenapa tuhan aturkan situasi begini~ untuk saya lebih belajar bahawa bukan semua yang kita sayang akan kekal dalam genggaman. Belajar untuk berkorban demi mereka yang saya sayang. Dan terus kuat untuk terus berdiri walau dalam apa jua keadaan sekalipun meski sampai suatu saat saya akan hamburkan air mata hingga rasa lega dalam dada. That’s me. Saya jarang nak mengalir air mata bila stress atau sakit hati atau terasa hati atau marah. Sebab semua tu akan berkumpul jadi satu sampai sesi “cuci mata” tiba ~ selalunya sebulan sekali. Hehehe. owh, time tu saya akan emo tak tentu pasal walau kes sekecik orang nak mintak cekelat saya -_-''


Saya seperti dapat rasakan yang rudy tahu perasaan saya pada dia. Cuma mungkin rudy tak mahu malukan saya, the best way is just pretending like you know nothing. Act naturally like normal friends. Mungkin juga dia nak jaga hati saya. Tak kisah lah apa pun kau punya persepsi, cik jaa. Cuma kadang-kadang cara dia bersembang dan layan saya buat saya bahagia walau hanya dia yang bercerita =)


Kalau lah saya boleh cakap dengan rudy


“no worries. Rasa ini aku akan didik supaya dia tak berbunga mekar sampai aku nanar. Kau jugak tak perlu risau sebab aku tawu had aku untuk rasa perasaan ini pada kau. So, just live this friendship well till the day we need to be separated”


Just IF... i can say those phrases~


Till then, well rest people. Live your life gratefully.



notaKaki 1: kenapa ye hati saya pilih dia yang dah berpunya?? *_*

notaKaki 2: skenapa saya teringin nak pegang parut eksiden kat kepala rudy?? -_-‘’ ok, this is nut!!

6 comments:

FARAHNYEMAHMULYA said...

nak pegang parut rudy sebab gaaaaaaaatey
hati TIDAK BISA MEMILIH

nana rashid said...

oiittt!!!yg nota kaki no 2 tuh xboleh blah okey.....

cik jaa said...

haha. sebab nak rasa lah~ nampak macam ngeri aje sebab parut tu dah ganti dengan kulit bahagian laen lah.so, die nampak pelik kat situ. hehe.

ainon said...

heheehe
i like =) juz xmaw kamuu j
gud ct =)
xpyh le pgg..ngeri jek..eeeiii

Pejalan awan said...

weh tak ceriter ker jumper aku maser naik gelungsur tuh.. n x kan tak hi-light dapat black berry.. :-p

cik jaa said...

haha. ade lagi blog pejalan awan?? kehkehkeh.