Followers

Tuesday, July 13, 2010

.salam kasih, wan.

venue : rumah saye
date : 5th july 2010
extrainfo : clueless

terjaga pagi tu bile mama call tapi tak angkat. then time iron baju my housemate cakap mama pesan suh call balik. urgent. hati dah tak sedap since dapat call mama pagi tuh. macam agak pelik sebab mama jarang call awal-awal pagi macam tu. takkan nak tanya pasal skirt yang die pesan kot?? then bila call mama balik :

"wan meninggal sebelum subuh tadi"
"...................."
"kak long kene balik ke??" - sumpah bodoh punya soalan. tapi itu yang terkeluar
"plan dengan along.die pun nak balik"

serious, rasa macam separuh tenaga hilang. lapar tapi takde selera. letih sangat-sangat. tataw nak describe macam mana rasa tu. sayo cakap saya macam bad mood aje semalam. tak perasan sebenarnya yang saya moody tapi memang rasa macam takde nafsu langsung nak bejalan-shopping-makan ke hape. plus, rasa letih sangat-sangat walau dah cover tido. takde air mata yang saya benarkan untuk jatuh sepanjang hari tu. too fragile inside, tapi saya tetap sengih. dan saya siap pesan jangan sembang sedih-sedih sebab nanti air mata akan keluar tanpa henti. even sampai umah wan tengahari tu saya elakkan untuk tengok atau jumpa tok secara kerap sebab tok memang mata dah merah-sembab-sedu segala. saje saya dok lari-lari cari sedara-mara bukak topik yang gembira sikit. hipokrit lah kalau kata tak sedih. yang pergi tu wan saya. satu-satunya wan yang saya ada since i was born. satu-satunya wan yang akan sentiasa pesan...

"bawak (kereta) tu jangan deghaih(deras/laju) sangat. 60 pon dah ok"

"semayang jangan tinggai. hang kerja elok-elok"

"belajaq sungguh-sungguh. mak ngan ayah hang dah keluaq banyak duit kat hangpa"

"cakap assalamualaikum laa..ni dok sebut bye bye pasai apa??"

"mai la ambik durian kat rumah ni. bawak bagi kat mak hang bagi-bagi sorang sikit"

"wan tak larat nak pi jalan jauh-jauh dah la ni" - bile saya ajak die datang USM.

"esok ang tolong bawak wan pi klinik"

"duet raya hangpa aku dah bagi kat mak hang. pi mintak kat dia. sorang 50 cukup la"

and the list go on......

until now, saya masih hidup dalam kepura-puraan. berlakon kuat. tolong lah ya Allah, jangan ambil lagi mereka-mereka yang saya kasih. biar lah hati ini benar-benar kuat untuk menerima qada' dan qadar mu. ameen.

notaKaki: gila lama amek masa nak post. takmo cerita lebeyh-lebeyh. berjurai air mata dah ni ='(

No comments: