Followers

Tuesday, November 30, 2010

.rawatan moden ibu selepas bersalin.

mode excited lepas be a part of this programme. walaupun hanya sebagai penganjur, tapi sangat banyak input dan pengalaman. next time, tak teragak-agak lah nak buat lagi kursus camni. tambah-tambah participant was good. feed back pon positive sangat-sangat cuma part penginapan tu spoiled too many kot -.-'' but, perjalanan program berlaku dengan sangat lancar sebab peserta bagi komitmen sepenuhnya. kire tak rugi lah kursus kali ini. harap-harap impak dari kursus ni positif dan peserta boleh cari inisiatif untuk bagi perkhidmatan secara bijak dan menguntungkan. hehe. berbaloi lah kan kalau bayar lebih sikit pun =)

ape yang saya dapat kutip dari kursus ni, urutan dan rawatan badan memang sangat penting untuk perempuan dan lelaki. nowadays, kite tak boleh compare our lifestyle dengan orang dulu-dulu. rawatan-rawatn sebegini amat perlu sebab badan kite zaman sekarang ni sangat banyek terdedah dengan bahan-bahan merbahaya. plus, our lifestyle more stressful compare to our granny. Jadi, kita perlu betulkan urat-urat badan yang dah berbelit sana-sini. saluran darah yang dah tersumbat merata-rata. perjalanan darah yang tersekat-sekat tu kena kasik lancar. tak lah orang tengok kau macam mayat hidup. ye tak?? dengan muka pucat walau tempek bedak 16 inci. body macam cun tapi spare tyre melekat sana-sini. apekehal?? iye, ini ingatan untuk saya juga untu watch out my weight -.-''

jadi, jangan rasa rugi untuk pamper yourself. bukan untuk orang lain sangat pun, tapi untuk diri awak jugak. takkan nak lesu-pucat-lesi setiap masa kan?? kang orang pon tak lalu nak tengok awak!! hehek. jangan berkira sangat untuk belai diri sendiri. kalau berkira sangat untuk belanjakan duit ke spa atau salon, sile jaga diri dan badan anda dengan sendiri. i mean, rajen-rajen scrub badan. beli mesin urut badan. rajen-rajen wap muka. sila rajen buff kuku-kaki-jari-kaki segala. oh, rambut juge sila rajen sapu treatment. muke tu make sure cari produk yang sesuai. jangan maen ikut je ape iklan cakap. pastu, rajen-rajen senaman ye!! ini paling PENTING!! sila amalkan ambil wudhu' dan baca quran selalu untuk kurangkan stress.

Jangan ingat orang yang dah kawen dan yang dah beranak je kena jaga badan. awak, awak, awak dan awak yang muda-muda nih, kalau tak jaga dari awal, kau tanggunglah esok kalau umur dah meningkat badan pon dah lembik. tak fit macam muda-muda dulu. ye, saye pon menyesal tak jaga badan dari umur 13 tahun dulu. kikiki. takpe, biar lambat. jangan sampai tak jaga langsung. ye tak??

till then, jumpe lagi nanti ye. mahu rehat untuk mengadap ISO esok. muntah ungu lah saya~

notaKaki:hari-hari pergi kursus pon lalu depan UTM jalan Semarak. haip!! mata, jangan duk tengok sangat. hati, sila waras!! otak, sila fikir kan sesuatu yang lebik relevan. natrah, contohnye =p

No comments: