Followers

Saturday, March 14, 2009

.hujan di taiping.

selamat pagi dunia!!alhamdulillah,masih diberi ruang utk bernafas =) terima kasih tuhan.

wahhh...malam td jadi mlm yg sgt pjg!!bilamana kami berkumpul ramai2 di rumah without pak ngah,ayan,abg am,baby,opah and atie (baru smpai umah kul 12 lebey).sambil2 tgk misteri nusantara,sume cter2 psl pengalaman bersama makhluk halus ni pon kuar.baru la aku taw yg opah aku dulu pnah ade saka.adek beradek die la kot,arwah tok wa.tp thank god dah putus saka tu lama dulu.bila mak ngah mencelah lepas abg lan cter psl upacara pergi "menjamu", 'alaa,opah hangpa ngan adek beradek dia dulu pon ada saka harimau.dpt dari moyang hangpa'.i was lyke whattt??x sangke nyer!!bl ditanya saka tu utk apa,then mak ngah ckp x sure la sbb time tu pon die kecik lg.tp yg die igt,org yg ade saka harimau nih kalau time marah mmg x hengat la kan.die akan gomol org tuh mcm harimau gomol mangsa la kot??haishh..seram jugak!!kalau opah still lg ada saka skang,maw digomol pak ngah lama dulu.huh!!and aku baru tau relevannya bila diberi amaran utk tidak memakai sebarang wangian time night walk di hutan taman negeri perlis.rupanya perfume tu pun jadi makanan diorang eh??wah..memilih sungguh mereka!!

tak lama sembang2,abg lan keluar pegi kedai depan.mengopi mungkin.tinggallah kami bertiga.so,bercerita la aku ngan aja psl mcm2 benda.currently, i realize something about aja.sejak die jadik cikgu ni la kan.she have her own perspective of life.tak mcm dolu2.ckp pun kdg2 mcm iye tak ye la kan.banyak perubahan la interm of giving her opinion.dan dia sgt suka bercerita smpai ade satu kali tuh cerita fakta dia membuka luas minda aku.dlm hati "oh,salah rupanya persepsi aku selama nih" wahhh...syabas aja!!kagum la kak long.hehe.btl la kata org.seiring usia,kematangan pun makin bertambah.then aku mengadu lapaq.awal2 tadi mak ngah ajak melepak kat rahma makan roti canai.tp aja mcm x stuju.kata dia x elok makan roti canai memalam.aha..sbenarnya masing2 malas nk drive ke rahman.then bila dah berborak smpai kul 11 lebey,mula la lapaq.aja suggest kitorg masak cucur udang (actually ni utk breakfast esk).but she said die malas nak goreng.ces!!mak ngah dah pilih utk makan roti bakar.snang jer keje!!haha.ye la yela,aku la tukang gorang semua.drpd 2 ketul yg aja kate die nk mkn,smpai habis licin la jgk die makan before ikut abg lan masuk tido.

bila aja masuk tido,atie yg baru smpai join aku ngan mak ngah mengadap cerita ali baba bujang lapuk dgn 40 org pencuri.tp kami byk bersembang dr menonton.sibuk bersembang psl majlis kahwin atie.maybe next year kot.tak pasti lg bila abg khairil nak anta rombongan.kak long doakan berkekalan la yer.sbb atie nih ramai org minat tp susah nk lekat jodoh die.now she's 27 and if next year she's gonna be 28.mak ngah ckp mcm tua sgt pulak.but still,die nampak mcm budak umur below 25.bangga la dia kalau die dgr aku ckp camni.hehe.byk la yg mak ngah nk buat.nak pakai baju sama time kenduri tuh.so,mak ngah nk beli kain satu kayu la kot??almaklumlah family belah ayah aku nih x ramai.dua beradik jer dan sorang kakak tiri.kalau x silap la.and mcm biasa aku pon sibuk nak sponsor brg jugak.haha.gaya banyak duet.tp aku kasik warning siap2 la kan.if nak aku sponsor,tunggu la aku keje dulu baru korg kahwin.wahhh..mak ngah optimis jer ckp bulan 8 nih confirm aku dah dpt keje.haha.den praktikal pon belum lagi.tp aku mmg niat nak sponsor kek kahwin kat atie.aku x kire la aku keje ke tidak.so,maybe perlu menabung dari sekarang la kan.and besar harapan aku nk tempah kek kahwin atie tu kat kak anna putrajaya tu.i really adore la her creativity.ati dh ckp nak 3 tingkat.insyaAllah atie,3 tingkat plus cuppies you akan dpt if ade rezeki time tuh.and insyaAllah kak long akan usaha jugak dptkan kek kahwin tu.hehe.

bukan apa,bila bincang2 dan kenang2 balikkeje2 kahwin nih mmg susah kalau pengantin and keluarga dia jer yg nak prepare.so,sbb tuh aku decide mcm tuh.evenkalau kengkawan kahwin pon,yg mn aku x dpt nk sponsor apa2 bantuan aku akan sedaya upaya kasik hadiah.walaupon murah dan kecik atleast aku dah bantu diorg utk ringankan beban nak beli brg2 rumah kan??hurm...slagi termampu mmg aku nak tlg.tambah2 sedare mara nih.dah la mmg dr kecik aku rapat dgn diorg.kadang2 diorg yg jaga aku time aku kecik dulu.nak sumbang dgn cash,x mampu lagi kot.haha.

so,start dari sekarang sku kene beli lagi 2 tabung kot??tabung kek kahwin atie yg mungkin akan tamat tempoh bulan jan @ feb next year.and tabung persediaan utk kahwin aku sndirik yg tataw bila duedate nyer.hehe.bila menabung ada matlamat nih semangat sket.hehe.tabung kek kawen atie maybe target sebulan perlu cpai rm30 sebulan kot??boleh tak??and tabung kawen sndirik maybe blh mula dgn rm2 sehari??atau suke2 hati masuk duet mcm tabung skarang yg tak ade matlamat??haha.lapar sudah.mawcraving itu cucur udang!!

No comments: